24 Haziran 2013 Pazartesi

İŞ BAŞA DÜŞÜNCE- BİR TWITTER MUCİZESİ

Evet yine ekran başındayım bu sefer ocakta/fırında yemeğim falan da yok üstelik tamamen kendimi vererek içimi dökmeye geldim.

Dün gece Üniversite arkadaşım altın kalpli Funda arayıp kedi kurtarmamız lazım diye 23 Haziran Pazar gecesi başından geçenleri bir çırpıda anlattı.

YER: Bebek Sahil, Yalı Apt karşısı, Capricorn yatının bağlı olduğu yerde asfalt ile deniz arası
ZAMAN: Gece yarısı
BİLGİ: Kedinin Cuma gününden bu yana orda sıkışıp kaldığı aç susuz sadece miyavladığı
TAHMİN ETTİĞİMİZ: İtfaiye'nin kurtarması
BİZİM GEÇMİŞİMİZ: Kendi çabamızla kendi çapımızda kedi köpek kuş ayrımı yapmadan ne bulsak ne görsek ne duysak bir kez düşünmeden yardıma koştuk hala da koşuyoruz biz kendimizi bildik bileli bu böyle. Ailemiz bize öğretti CAN değerini. Kimi zaman kendi evimizde baktık, kimi zaman tedavi masraflarını karşıladık normalde Facebook'dan ulaştığımız çoğu tanıdık bir çevremiz varken ilk defa Twitter'dan hiç tanımadığımız insanlarla iletişim kurduk tag açılsaydı bu kadar kopukluk yaşanmayacaktı neyse öğrendik geç olsa da.

Kediyi çevredekiler ile eldeki şartlarla kurtaramayınca itfaiye aranır ancak aşağıda elektrik kabloları bulunduğundan denize inen herhangi birinin yaralanabileceği kararlaştırılarak dalgıç bulunması istenir ve itfaiye gider..Akut aranır ekibin şehir dışında olduğu müsait kimsenin olmadığı öğrenilince "iş başa düşer" ama sadece "bizim başımıza" düştüğünü sanarak önce Facebook sonra Twitter'a konu hakkında kısa bir bilgi girilir.

Yaklaşık 5 dakika içinde yüzlerce kişiden fikir gelmeye başlar, RT'ler havalarda uçarken DM'lerden mesajlar yağar artık iş sadece bizim başımızda değildir..Ne güzel insanlar devreye girer, ne güzel fikirler paylaşılır ancak RT'ler dışında yazıyı ve resmi copy-paste ederek kendi paylaşanlar ( ASLA bilerek zorlaştırdıklarını düşünmüyorum) sayesinde iş bizim başımızı çoktan geçer. Bize ulaşamayan güzel insanlar toplanıp giderler ellerinden geleni yaparlar, bazısı arayıp orayı tam bulamaz çevreden yardım alır, kimisi bize kızar, kimisi de yanlış haber ilettiğimizi düşünür vs.

Çok şükür ulaşabildiğimiz kadarına ulaşıp olayı detaylı anlatınca tarifi olamayan bir şekilde kalbimize dokunan iletişimler kurulur. Bazen telefonda konuşurken kendimi tutmayıp ağladıklarım da olur kimse yadırgamaz, kimse terslemez, kimse garipsemez..Karşımdaki insan da benim gibi etrafında aç/yardıma/ilgiye/sevgiye muhtaç bir CAN gördüğünde eli-ağzı tutulan, yemekten içmekten kesilen ve elindekini sonuna kadar o canlarla paylaşanlardandır çünkü..

Hala sonuç bekliyorsunuz değil mi?

SONUÇ: kedi artık orda değil, sesi çıkmıyor gören bilen yok, arayanı/bekleyeni ÇOK!

Ya biri kurtardı ya kedi oradan çıkmanın bir yolunu buldu ya da (...) kısmını ben düşünmek istemiyorum..

17 saat oldu hala soruyorlar "bir iyi haber ile dünyalar benim olacak ve ben onu size hediye edeceğim inanın" demek için yazıyorum.

Yaşamak güzel!
İnanmak güzel!
Güvenmek güzel!
Bize emanetleri korumak kollamak ise paha biçilemez!..
Herkes vicdan sahibi olabilse keşke..
 
Bizim ile birlikte aynı sıkıntıyı yaşayan, yardım için çırpınan, üzülen, dövünen tüm o güzel insanların GÜZEL KALPLERİNE selam olsun!

Bundan sonra sizin başınıza düşen iş, bizim başımıza da düşmüş demektir..

 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder